måndag 29 april 2013

V-manikyr


I helgen köpte jag två nya nagellack som jag tänkt att köpa länge det ena är Ciate - jewelry box(jag vet att många bojkottar ciate men den färgen är så himla fin) och den andra är China Glaze - fairy dust. Men när jag kom hem upptäckte jag att jag köpt fel China Glaze lack och råkat köpa Glistening snow. NOOOOOO täckte jag först men efter att ha googlat lite på det så kanske det inte gjorde så mycket det är en ganska intressant textur på lacket lite liquid sand känsla därför tänkte jag att jag skulle prova på den här manikyren som jag sett på lite alla möjliga ställen ett tag nu. 

Jag valde att leka med texturen och målade trekanten med glansigt top coat för att förstärka den skrovliga ytan på Glistening snow. Nåt som var väldigt svårt att fånga på kameran är att glittret faktiskt är multifärgat vilket ger en fantastisk glimmer framför allt i solen. Det enda sättet jag kunde få fram en glimt av glittret var att fota den lätt ur fokus i min hall därför är detta foto också med. 

Den är också väldigt snygg bara för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar