tisdag 7 januari 2014

Neutralt med guld och silver

Jag har nu ett tag haft ganska färgstarka naglar och därför vill jag bryta av med något lugnt och ljust. Egentligen hade jag velat ha mina naglar helt utan nagellack några dagar för att börja om efter nyåret men OPI - Simply Smashinghade missfärgat dem lite så jag kände att jag behövde dölja det.
Här har jag använt OPI Bubble Bath för att få en bra neutral ton som inte är missfärgad. Den lite lila tonen i det nagellacket neutraliserade den svagt gula missfärgningen jättebra. Sedan svampade jag en vit gradient med OPI Alpine Snow. Över det målade jag ett lager med OPI Pure 18k white gold & silver top coat. Jag tyckte den blev himla fin men basen i mitt top coat är lite gult så man får vara försiktig med att inte ta för tjockt lager. Men det gav en varm ton till den här manikyren.
Vilket också gör att den matchat det här mobilfodralet! Tok snyggt.

När jag fotade naglarna vart dessutom katten nyfiken och råkade hamna med på bild. Jag var bara tvungen att ta med den bilden också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar