tisdag 3 februari 2015

Höstmanikyrer

Detta blir mitt tredje massinlägg här väljer jag att vältra mig i hösen och lägger upp alla höstiga manikyrer jag gjort sen jag pausa i mitt bloggande. Jag måste nog säga att hösten är min favorit årstid och ger mig den bästa inspirationen till naglar. 

Dessa naglar är nog mina favoritnaglar under hösten bakgrunden är OPI - Green on the Runway och naglarna är gjorda som stämplings dekaler. Du stämplar på en tjokare plastpåse (typ ziplock bag) här har jag använt BM_H11, sen målar de delarna du vill ha ifyllda här har jag tagit Opi Coca Cola red, Opi Toucan do it if you try, Opi Wher did Suzi's man-go & Opi Need sunglasses? sedan målar jag ett lager med ett lite halvdåligt topcoat. När allt torkat kan man plocka upp allt som en full nagel dekal. Denna limmar man fast med lite topcoat och sen ett lager över också, resterna tas bort med remover.

Denna manikyr var del i en tävling med OPI Sverige. Man skulle matcha naglarna med något, jag matchade med min handväska och jag tyckte det blev himla fint. Den gråa färgen är OPI - Suzi takes the wheel, det svarta är OPI - Lady in black. Det mörkgråa är en blandning av Lady in black och top coat.

Denna manikyr är töntigt enkel men jag gillar den så himla mycket. Jag har använt OPI - German-icure och OPI - Emotions två lack som är helt fantastiska och även helt fantastiska ihop.

Under hösten köpte jag en Masai klänning som jag blev helt förälskad i så jag tänkte att jag skulle matcha naglarna med klänningen, jag tycker det blev rätt ok faktiskt. Lacket är OPI -  Warm me up och OPI - Lady in Black och matt top coat

OPI - Green on the runway är ett helt fantastisk lack som kom ut med coca cola kollektionen. Det funkar helt utmärkt själv. Här har jag också provat lite midi ringar, jag tycker det är väldigt snyggt men jag står inte ut med att ha på mig dem under dagen. 

Halloween är väl det perfekta tillfället att vältra sig i teatraliska mönster och manikyrer. Här har jag gjort en fladermus/vampyr manikyr med OPI - Skull & glossbones och tippen är OPI - Black cherry chutney. Fladdermössen är gjorda med Bundle Monster BM-H08

Jag ville också göra en giftig spindelmanikyr här har jag använt OPI - You are so outta lime och bundle monster BM-H07. Spindeln på pekfingret har också fått en rhinestone. 

Maja en av OPI ambasadörerna bjöd in mig till en utmaning att göra en manikyr för att uppmärksamma diabetes, jag funderade länge och ville göra en enkel manikyr med den blå färgen som symboliserar diabetes här i Europa och en bloddroppe för alla blodsockertester diabetikerna behöver ta. Jag kom fram till den här vilket jag tycker blev riktigt bra och stiligt. lacket är OPI - Dating a royal och droppen är en gul rhinestone som jag målat med ett rött jelly lack.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dessa. Jag ville ha något mörk men julig och glammigt. Såhär i efterhand är jag inte riktigt säker på var jag tycker om dessa naglar men de får vara med ändå. Lacket är i allafall OPI - Every month is oktoberfest, stenarna är plockade från alla möjliga håll.
Ok om inte de översta lövnaglarna är min favorit är nog denna det, om inte annat denna bild. Jag gjorde dessa svarta naglar med OPI - DS Indulgence och OPI - Emotions de är inspirerade från en halloween manikyr från Chalkboard nails och jag tycker de blev så himla fina. Min sambo tyckte också att de var himla fina så han ville ha liknande naglar men valde det silvriga lacket OPI - It's frosty outside. Jag tycker bådas manikyr blev riktigt snyggt och de passar så bra tillsammans. 
MMM närbild <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar