fredag 14 mars 2014

Brazil inspired nail art

Nyligen hade OPI en till tävling denna gång med sommar och brazil tema. Jag gjorde dom här två manikyren.

Fotboll är alltid förknippat med Brasilien och jag har länge velat prova göra en fotbolls manikyr. Min sambo påpekade även att VM kommer att hållas i Brasilien i sommar! Jag är väldigt nöjd med den här manikyren gräset blev jättefint och trots att jag inte är intresserad av fotboll skulle jag lätt kunna ha den här manikyren i en vecka. 
Fotbollen är gjord med två lager OPI Alpine Snow, konads svarta stämpel lack och Bundle monster stämpeln BM-408, men det var fruktansvärt svårt att stämpla den, att få med hela stämpeln på nageln, att skrapa utan att få hål i mitten, att få bollen någorlunda centrerad på nageln! GHAAA! det sluta med att jag fick lappa lite med en nail art borste. Tack och lov för top coat som trollar bort det mesta. Gräset däremot var en dröm att måla jag grundade med OPI - Bubble Bath som gör att naglarna ser super fräscha och ljusa ut. Sedan målade jag med en nagel art pensel lite böjda linjer med OPI - Did It On 'Em, Green-Wich Village, Don't Mess With OPI och Amazon... Amazoff. Hur lätt och snyggt som helst.

Jag gjorde även den här manikyren, som dessutom blev en av vinnarna. Den är inspirerad av karneval, paraply drinkar och djungel. 
Nageln är grundad med ett lager Bubble Bath sen har jag målat en fransk top med Cajun Shrimp ett helt fantastiskt knalligt röd-orange lack jag behövde bara måla med det en gång. Sedan målade jag spretiga löv med OPI - Did It On 'Em, Green-Wich Village och Amazon... Amazoff. Som avslut har jag gjort några prickar med Lady in Black för att lyfta färgerna ytterligare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar