torsdag 24 april 2014

American manicure

De flesta vet vad en fransk manikyr är men alla vet inte vad en amerikans manikyr är...

Det är en manikyr som ser mer naturlig ut än en fransk manikyr, i stället för den krispa vita tippen använder man i stället en neutralare färg. Här har jag använt OPI - Don't Bossa Nova Me Around
på tippen, över det har jag målat två lager med OPI - Bubble Bath men det hade varit snyggare om jag bara gjorde ett lager. När allt torkat målade jag ett lager med OPI - Pirouette My Whistle för att få lite glitter i och ett lager matt top coat.
Jag är väldigt nöjd med manikyren och jag har experimenterat med en makro lins till telefonen, som jag fått av Calle.


Använt
OPI - Start to Finish
OPI - Don't Bossa Nova Me Around
OPI - Bubble Bath
OPI - Pirouette My Whistle
OPI - Matt top coat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar