fredag 8 februari 2013

2001: A Space Odyssey Naglar.

I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

För någon vecka sedan kom jag att tänka på filmen 2001: A Space Odyssey, en av de mest stilfulla sci-fi filmerna som gjorts. Det var när jag strosa runt på lite olika bloggar och snubbla över den här manikyren på Frippery Digits.
Jag antar att det är de röda stenarna som fick mig att tänka på superdatorn Hal i den filmen. Jag vart ju självklart tvungen att se den igen och efter det tog jag insperationen och gjorde minna egna superdator naglar. Så nu har jag 10 små Hal's med mig, jag hoppas att han aldrig får för sig att han kan ha fel.

Här är några bilder från filmen, för er som inte sett den eller glömt bort hur han ser ut.




Manikyren är ganska enkel att göra, Jag har använt OPI - Lady in black som bas, sedan gjorde jag en stor silvrig prick med ett Depend lack som jag inte hittar något nummer till, jag använde även samma lack till att stämpla med en Bundel Monster platta BM-210, sedan placerade jag en stor röd rhinestone på den silvriga pricken. Jag blev riktigt nöjd  med hur den blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar