måndag 18 februari 2013

Frankenpolish


Jag har börjat att experimentera lite med frankenpolish, alltså när man blandar sina egna lack av det man har hemma.

Detta har jag gjort med några genomskinliga lack som jag blanda ihop i en flaska, sen har jag haft i lite glitterlack och droppat i lite färger efter önskemål. Jag är ganska nöjd med färgen men konsistensen har blivit lite konstig och seg, det hjälper inte heller att ha i thinner. Jag tror det kan bero på att ett av de genomskinliga jag hade i var snabbtorkande och de kanske har reagerat på lacken på något sätt.

Jag tycker frankenpolish är en bra idé för att ta hand om lack som kanske inte används eller som är nästan slut och som man inte får upp ur flaskan. Det känns så himla surt att behöva göra sig av med nagellack som man gillar när det är så mycket kvar i flaskan men så jobbigt att få upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar