lördag 16 februari 2013

Lila och gröna naglar med spets och prickar.


Jag är riktigt nöjd med dessa naglar framför allt med det matta överlacket som gör det lite extra. Lila och grönt är några av mina favoritfärger och kombinationen kan vara riktigt snygg. Jag har också klippt ner dem lite för i veckan ska jag ha två dagar smide i skolan och jag vill inte riskera att jag bryter något och behöver lappa.

Jag har haft lite idétorka på vad jag skulle göra på naglarna och jag provade en massa färger som jag inte riktigt tyckte passade. Jag har varit inne på en hel del grönt men allt jag provade såg bara fel ut. Men jag kom att tänka på ett par naglar jag gjorde förra sommaren med rosa fransk topp och gröna prickar (de är fotade på semestern så pojkvännen hade sin flashiga kamera redo.

Jag tänkte att jag kanske skulle prova göra en konverterad liknande manikyr men efter lite prover blev det lila skimrande botten med gröna prickar och spets.  Det är väldigt fint att ha matt lack på ett skimrande för det blir ett intressant ljus.

Den lila färgen är helt fantastisk för sig själv. Det är China Glaze - Coconut Kiss.

 Här är manikyren innan jag målade matt lack, det är ganska snyggt så här också men glansen gör att spetsen inte blir så framträdande.  Men de ser riktigt karamelliga ut.

Det gröna är Sally Hansen - Grass Slipper, den är otroligt pigmentstark och har fläckat mina naglar tidigare, trots base coat. Men det som är bra med den är att den blir täckande på ett lager och fungerar utmärkt att stämpla med. 
Stämpeln är Konad m57 och prickarna är gjorda med en dotting tool. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar