tisdag 12 mars 2013

Vitt och hallonröda naglar, Bundle monster


Först hade jag tänkt göra regnbågsnaglar men när jag målat dem vita tappade jag lusten för det och tänkte att jag skulle prova stämpla i stället. Jag har använt de nya Nordic cap nagellacken den vita har nr. NP 13 sen har jag stämplat med det röda lacket nr. NP 09. Jag gillar hur den röda färgen blev mot det vita det blev som någon hallonröd färg, tok snyggt. Stäppelplattan är Bundle monster BM-204
Jag hade dock lite problem med den vita färgen, den målades på väldigt tjockt, och den torkade lite för fort så det var svårt att få det första lagret jämnt, men eftersom det torkade så fort så gjorde det inte så mycket och allt löste sig med det andra lagret, jag kände inte ens behov att ta på top coat innan jag stämpla! Bilden är tagen på kvällen så ljuset är lite dåligt. 
Dock blev den vita färgen lite gulare efter att jag tog på top coat, vet inte om det beror på mitt top coat (essie god to go) eller om det var stämpelfärgen som gjorde det. Men det syns inte när alla är likadana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar