onsdag 26 juni 2013

Röd tiger naglar

Igår skrev jag om mitt nagellackspris jag vann i en tävlingoch i dag har jag använt två av pris lacken. Den knallröda grundfärgen är OPI - Big apple red sedan har jag stämplat med OPI - Malaga wine och konad m57, efter det applicerade jag ett lager matt top coat.
Jag gillar den här designen väldigt mycket på sätt och vis ser det ut som en klassisk röd manikyr men den diskreta detaljen av ränderna och den matta ytan gör att allt lyfts till en ny nivå.
Utan matt top coat ser det ut så här, det är väldigt svårt att fota den diskreta randningen på glansiga naglar men jag tror att det ska synas.


Sedan tidigare har jag ett matt top coat från Rimmel så innan jag tog av min tidigare manikyr provade jag att jämföra dem lite. Jag har hört att vissa top coat ljusar upp färgen väldigt mycket men jag tycker inte jag ser någon skillnad mellan de två, den ev skillnaden på bilden beror endast på ljuset. Något jag däremot märkte skillnad på var känslan när lacket torkat. Rimmel lacket kändes slät och lite glatt den hade också en viss glans trots att det är en matt yta. OPI lacket däremot känns som sammet, den känns nästan mjuk, tros att den är helt slät. Det är ett fantastiskt top coat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar