söndag 8 mars 2015

Lava gradient

Veckansopi tema är gradiens och sen allt detta startade har jag varit mer experimentell med mina manikyrer och gjort några makyrer som jag faktiskt inte använder men här är i alla fall de jag gjort inför veckan.

På sistone har jag sett flera manikyrer med en ljus jelly bas och detta är något jag ville återskapa. vilket jag märkte inte var det lättaste.

Den första manikyren jag gjorde var denna. Den är grundad med två lager OPI - Don't touch my tutu och sedan med svamp har jag målat på OPI - Go with the lava flow. Jag gillar verkligen det här korallröda skimriga lacket och det gör sig väldigt bra i en gradient. På sistone har jag haft en grej för korall rosa... lacket är inte riktigt där utan mer åt orange, men jag verkar inte kunna få nog av den färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar