tisdag 14 maj 2013

Likebox och körsbärsblommor


Ibland kan det löna sig att gilla sidor på Facebook. OPI Nagellack har bland annat specialerbjudanden på olika boxar i begränsad upplaga till ett väldigt bra pris. Denna gång var det 4 lack i full storlek till halva priset! Självklart köpte jag den och med några av dem gjorde jag den här manikyren. Så här i efterhand hade det nog varit snyggast att faktiskt använda alla och framför allt grundat med OPI - Dont touch my tutu, som är ett skirt vitt jellylack, det hade gjort att den rosa gradient synts mer i förhållande till min nagelfärg.

 Jag började med att göra en gradient från halva nageln och ut mot tippen med OPI - Pedal faster suzi som är ett ljusrosa lack med ett silvrigt skimmer. Jag fick göra tre lager innan den blev täckande. Sedan gjorde jag en smal gradient kant med Color Club - Wing fling, det är ett starkt skimrande knallrosa lack. Ovanpå det stämplade jag med Bundle monster BM-16 och Color Club striper lack i vitt. Över det målade jag två lager med OPI - In the spot-light pink som är ett väldigt skirt rosa jellylack.

Min inspiration för dessa är ju självklart körsbärsblommor som blommar överallt i Göteborg just nu. Jag provade även ett lager med OPI - Pirouette my whistle men vet inte vilket jag tycker bäst om.
 
Utan Pirouette my whistle                            Med Pirouette my whistle
Detta är boxen jag köpte. Är den inte helt fantastisk?
In the spot-light pink, Pedal faster suzi, Pirouette my whistle, Dont touch my tutu
Avoplex nagelolja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar