tisdag 6 augusti 2013

Storm-naglar

I helgen var det en helt fantastisk storm som drog över Rönninge. Vi stod på balkongen och vädret var varmt med en sval bris och på håll kunde vi se mängder med blixtrar som slog ner och lyste upp hela himmelen. Jag blev väldigt inspirerad och ville försöka fånga skönheten av blixtrarna på mina naglar, det var väldigt svårt jag tycker själv inte jag fick till den fina färgen som blir runt blixtrarna när de lyser upp himmelen.
Grunden är OPI - Roadhouse blues sedan har jag svampat runt området där jag ska måla blixten där har jag använt OPI - Pedal faster suzi för att få en ljus silvrig/rosa glans runt blixten, jag har också svampat med OPI - Purple with a purpose för att få fram den lila tonen och där blixten slår ner har jag svampat med OPI - Fly efter det har jag målat blixtarna med ett vitt striper lack från Color Club.
Om jag skulle göra naglarna igen skulle jag vara lite mer vågad med svampningen framför allt med den rosa färgen för att markera ljuset tydligare och kanske tagit bort den ljusblå. Jag tog en swatch bild av Roadhouse blues också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar