måndag 16 september 2013

Blue ringed octopus nails

Jag hade målat mina naglar och var lite lagom nöjd med dem. Men så såg jag Chalkbordnails bloggpost om hennes havs-snigel naglar, Jag blev så inspirerad dels av hennes naglar men framför allt av alla coola vattendjur det finns. Själv är jag ju väldigt förtjust i bläckfiskar och en som är lite extra fin är den giftiga Blue ringed octopus... 
Bild från Google hittades här
så jag var tvungen att ta av min nya manikyr och göra den här istället!
Grund lacket är Claudia - Cobalt yellow. Första prickarna är OPI - Roadhouse blues, andra prickarna OPI - Teal the cows come home, en vit prick på det med Color Club´s nail art lack. Sedan avslutade jag med en liten prick Claudia - Cobalt yellow över det vita.
Det tog lite trixande med färger för att få den rätt men till sist gick det någorlunda bra, att få fram den lysande karaktären hos ringarna var det svåraste men när ljuset slår ner i OPI - Teal the cows come home så lyser de faktiskt en hel del.

Gosse bläckfisken köpte jag för ett år sen när jag och Calle var på Universeum och kollade på alla djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar