onsdag 18 september 2013

Liquid sand.

Jag undrar om jag är lite av en bakåtsträvare... liquid sand har funnits i ett år nu om inte mer men det här är faktiskt det första som jag köpt. Det är OPI - Stay the night ett nagellack som jag tittat på länge men som jag tvekat kring på grund av den sandiga konsistensen, botten lacket är OPI - Lady in black.
Jag valde att prova göra lite tejpad nail art med det och jag blev förvånad över hur otroligt bra det blev, texturen gör sig utmärkt för just såna saker och liquid sand funkar väldigt bra ihop med tejp.
Däremot blev jag lite besviken på att glitter kornen slets lite väl fort, men jag var ju inte försiktigt med dem heller utan städade och diskade lite intensivt. Tyvärr chipade sig det svarta baslacket av någon orsak, kanske även det på grund av allt diskande så jag fick inte ha manikyren särskilt länge, men den var fin så länge den varade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar